14 September 2008

Båttur till D-holm. Whiskey med Konungen.


Jaha.


Sådärja. Nu har man förmodligen tagit den sista turen ut på sjön (iaf med privatbåt) för säsongen. Och det var härligt! Vi mötte K&J vid Knullmarsplan runt 13-tiden. Tog därefter bussen ner till deras båtplats vid Årstaviken. Nästan borta vid Liljeholmen.


Sen bar det av. Vi drog en repa till Drottningholm, hälsade på hos Kungen. Tog några järn och lade oss i en vik för att stänga av motorn, dricka kaffe och hembakad kladdkaka a la Johanna. Avis? Det bör du vara! Snackade strunt, förlossningar och sånt där str8 snack. ;) Vädret var skönt, inte så mycket blåst - lagom molnigt och skön höstkänsla.


Annars - igår hälsade jag på en kompis som varit ute och rest i 1,5 år. Han kom hem för en dryg vecka sen. Skitkul! På vägen hem (cyklade, han bor i Täby) - så hade jag kommit hela vägen till Nybroplan då min kedja fattade det kloka beslutet att gå AV! Snopen stod jag där och undrade vad som hänt när två Östermalmskärringar var så snälla att berätta att kedjan låg mitt i vägen. på det mest arroganta sätt btw. Arg blev jag - men fick finna mig i situationen och leda hem cykeln till Hammarbyhöjden. Hemma väntade köttbullar, brunsås, potatis och hemgjorda rårörda lingon. Så, jag mjuknade upp ganska fort.


Bittert - imorgon måste jag alltså ner till Sportex vid Sickla och fixa cykeln. Illa.


Annars är det fint! Lite sjösjuk kanske, det guppar ganska bra i kroppen. :)


Bilden; från båtturen idag. Gillar den väldigt mycket. Många riktningar - en bild med mycket action.