21 October 2008

Cykelförbannelse och betongsnusk

Idag tänkte jag göra en sån där långtur på cykeln igen. Med förhoppningen att det skulle gå bättre än senast - då min kedja gick AV. Fan. Tror att någon har lagt någon typ av förbannelse över min cykel, för jag hann nämligen inte längre än till Roslagstull då jag fick punktering på framhjulet. Irriterad till tusen stod jag där handlingsförlamad och undrade vad jag ska ta mig till. Kommer fram till att jag inte vill ha den låst någonstans på stan över natten - så jag ringer en kompis som jag vet har en stor firmabil. Snäll som han är (tack som fan, Micke!) - kommer han och plockar upp mig uppe vid Naprapathögskolan, men det dröjde någon timme innan han kom.

TUR att jag hade med mig kameran, för jag råkade snubbla över en rätt tuff plats i närheten..

Det löste sig iaf, och jag fick en liten stund hemma hos mamma och pappa ute i Rydbo. Farsan var bussig och hade med sig lite bullar - bra för mig som hade smällt i mig en hamburgare på Tullfritt tidigare. ;)

Bilden - Krakow? Nää - någonstans i Hufvudstaden.
over´n out.