12 August 2010

Igår vaknade jag upp och kände mig gladare. Hela dagen kändes rätt positiv överlag - och senare under eftermiddagen kom två vänner och hälsade på när jag jobbade. Det slutade med en middag på Solstugan följt av ett nattbad vid Reimers. När jag senare kom hem vid 12-tiden på natten öppnade jag mailen och läste mitt antagningsbesked från Forsbergs. Jag kom in - på kvällskursen dock, men en grymt bra start ändå. Så - det fanns uppenbarligen en anledning till varför jag var glad just den dagen. (Ja, jag tror på ödet, att vissa saker inte går att förklara etc).


Idag har också varit en grym dag. Ledig och eldig - och stack till Kärsön för första gången någonsin. Efter det slutade jag upp på Bögjävlarnas bar (Sidetrack) - för att fira Ginger Pride. En kväll för att försvara alla rödhårigas rättigheter. Ginger rights are human rights! (haha). Kom nyss hem - och imorgon blir det jobb igen. Tre dagar kvar tills det är semster för min del - och det känns S W E E T .